Στις αρχές της δεκαετίας του 1920 η Φλωρεντίνη Καλούτση, νεαρή και ταλαντούχα ζωγράφος με σπουδές στο Λονδίνο έχοντας ήδη στήσει το ατελιέ της στα Χανιά και έχοντας ξεκινήσει με διακρίσεις την καλλιτεχνική της σταδιοδρομία, εντυπωσιάζεται από τα ευρήματα των  ανασκαφών στην Κνωσσό και αποφασίζει να μεταφέρει τα μινωικά σχέδια στον αργαλειό. Σκοπός της ήταν να ζωντανέψει την ξεχασμένη Κρητική τέχνη της υφαντικής. Σ’ αυτό το έργο της χρησιμοποιεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα μιλιμετρέ χαρτί και διευκολύνει έτσι τις υφάντριες να μετρήσουν εύκολα και να μεταφέρουν σωστά το σχέδιο επάνω στο ύφασμα.
Ο ενθουσιασμός και η μεγάλη ανταπόκριση του κοινού στη δουλειά της την παρότρυναν να εμπλουτίσει τα θέματα της προσθέτοντας στα αρχαϊκά σχέδια μοτίβα από τη λαϊκή παράδοση, ιδίως της Κρήτης αλλά και δικές της εμπνεύσεις.
Ενώ ξεκίνησε με μόνη βοήθεια μια υφάντρια, οργάνωσε ολόκληρο εργαστήριο απασχολώντας 150 εργάτριες δημιουργώντας έτσι το 1925 μία από τις πρώτες οικοτεχνίες στον Ελληνικό χώρο, τον “Διπλού Πέλεκυ.

Ο “Διπλούς Πέλεκυς”  γνωρίζει μεγάλη άνθηση και ακμή τα χρόνια του μεσοπολέμου. Κατακτά με τις υφαντικές δημιουργίες του τα κρητικά και αθηναϊκά σπίτια, υφαίνει κουρτίνες και μωρουδιακά σκεπασματάκια για το νεότευκτο Μαιευτήριο “Μαρίκα Ηλιάδη”, γοητεύει τα σαλόνια του Λονδίνου και ντύνει τις πριγκίπισσες Ελισάβετ και Μαργαρίτα. Τα υφαντά του τα επιλέγει ο Άγγελος Σικελιανός για  τις Δελφικές γιορτές, εξάγονται  στην Ευρώπη και στην Αμερική και βραβεύονται  σε μεγάλες διεθνείς και ελληνικές εκθέσεις.

Μεταπολεμικά  ο “Διπλούς Πέλεκυς”  συνεχίζει την δημιουργική του παρουσία. Πλουτίζει τις συλλογές του με χειροποίητα κεραμικά, διακοσμεί αστικά και εξοχικά σπίτια, στολίζει με ιδιαίτερα κοσμήματα και υφαντά ρούχα την  γυναικεία πελατεία του. Με δικά του υφάσματα θεατράνθρωποι όπως ο Κάρολος Κουν και ο  κορυφαίος ενδυματολόγος του Εθνικού Θεάτρου Αντώνης Φωκάς “ντύνουν” τις παραστάσεις τους, το Αρχαιολογικό Μουσείο επενδύει τις προθήκες του και η Jackie Onassis  ανακαινίζει τον Σκορπιό.

Στο πέρασμα του χρόνου ο “Διπλούς Πέλεκυς”  βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη, στο Ηράκλειο, στην Πάτρα, στην Πάρο. Και πάντοτε στο κέντρο της Αθήνας, από την πλατεία Καρύτση στην Χρήστου Λαδά και από εκεί στον αγαπημένο του δρόμο την οδό Βουλής, στο νούμερο 23 για 40 χρόνια και στο νούμερο 7 στην στοά Μπολάνη από το 2004 και μετά.

Ο “Διπλούς Πέλεκυς” του 21ου αιώνα, στα χέρια της τρίτης γενιάς των απογόνων της Φλωρεντίνης Καλούτση, συνεχίζει να στηρίζει την ελληνική χειροτεχνία και φιλοξενεί δημιουργίες σε αντικείμενο και κόσμημα  πιστός στην καλλιτεχνική κληρονομιά της δημιουργού του.